msva.se

Välkommen till Marks kommun

En närbild på händer som håller i boule-klot. I bakgrunden syns en boule-spelande man.

Upplev och göra

Senior i Mark

Här har vi samlat information för dig som är senior som kan ge dig nytta, stöd och inspiration. Utforska och låt dig inspireras

En skylt som det står vallokaler på.

Kommun och politik

EU-val 9 juni

Söndag den 9 juni 2024 äger EU-valet rum i Sverige och det är då svenska medborgare röstar fram Sveriges representanter till Europaparlamentet.

Tre vuxna människor som promenerar längs en stig i en grön lummig skog.

Uppleva och göra

Upplev MarkLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Välkommen till kommunens destinationswebb för en totalupplevelse av Mark! Här har vi samlat turistinformation om shopping, aktiviteter, boende och annat som händer.

1. 24 april 2024

Marks service till företag får högt betyg igen

PRESSMEDDELANDE: Marks kommuns service till företag får återigen högt betyg. Det visar resultatet av den senaste Insiktsmätningen, som görs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR)

2. 24 april 2024

Välkommen till vår nya webb!

Varmt välkommen till Marks kommuns nya webbplats! Oavsett om du bor, jobbar eller besöker Mark – detta är en plats för alla vill ha information och nyheter om kommunen.

3. 23 april 2024

Mindre gräsklippning, bra för plånbok och miljö

Marks kommun ska låta utvalda gräsytor att få växa upp i stället för att klippa dem. Orsaken är att vi behöver spara pengar. Det betyder också att vi på sikt ökar den biologiska mångfalden.

4. 11 april 2024

Premiär för vår nya podd "Med rötterna i Mark"

Med rötterna i Mark är en helt ny podd-satsning där vi rotar bland Marks dåtida historier och människor, lyssnar till de som står stadigt här på jorden i dag, och som kronan på verket lyfter vi blicken mot himlen, kanske för att försöka ana konturerna på framtidens tänkbara stordåd på vår plats på jorden.

5. 2 april 2024

Andreas ny biträdande kommundirektör i Mark

PRESSMEDDELANDE: Andreas Lökholm efterträder Karin Hydén som ny biträdande kommundirektör i Mark. – Jag ser verkligen fram emot att få komma till er i Mark, säger han.

Kommunkalender

1. Gymnastik för seniorer

Vi träffas på tisdagar fram till 21 maj och gympar tillsammans.

2. Bingo för seniorer

Kom och spela bingo i klubbhuset på fredagar fram till 26 april.

3. Öppet hus med Kulturskolan

Välkommen att testa och se vårt utbud av kurser.

4. Stickcafé för seniorer

Vi träffas och stickar och fikar!

5. Öppet hus på samhällsbyggnadsförvaltningen

Vill du bygga i Marks kommun? Planerar du att bygga altan i sommar? Eller kanske starta projektet för att bygga drömhuset? Ska du slå på stort och låta din företagsetablering ske i Marks kommun?

Fler kalenderhändelser